تبعيت از هواي نفس و بدعت در احكام شرعي است عوامل ايجاد فتنه اجتمايي

اولين عامل فتنه تبعیت از هوای نفس است. عده­ای با تبعیت از هوای نفس فتنه انگیزی کرده و مسیر خود را از جاده ی ولایت جدا می­کنند. ایران هم از این امر مستثنی نیست. انقلاب اسلامی با هدفی مقدّس که می توان ریشه­ی آن را در غدیر سراغ گرفت، پدید آمد و با محوریت ولایت فقیه به پیش می­رود. در این مسیر عدّه ای هم با انگیزه های مختلف وارد کاروان انقلاب شدند. انگیزه­ی برخی، مطابق با هدف انقلاب بود و انگیزه ی عده اي رسیدن به اهداف شخصی و گروهی بود؛ و به مرور با انقلاب مشکل پیدا می­کنند. زيرا آن ها دغدغه­ی اسلام و مردم را ندارند، در این دوران مسئولی که به دنبال منافع شخصی خود بوده و حبّ دنیا سراسر وجودش را گرفته، هرگز نمی­تواند با ساختارهای انقلاب هماهنگ باشد. در نتيجه با انقلاب اصطکاک پیدا کرده و در این تقابل بعد از فتنه انگیزی و ایجاد زحمت برای مردم از مسیر نورانی انقلاب خارج می­گردند.

عامل دوم فتنه را ، بدعت در احکام شرعی شمرد و اشاره كرد : در گستره­ ی تاریخ عدّه­ ای بوده­اند که سعی در بدعت گذاری در دین خدا داشته و عقاید یا کارهایی را به دروغ به دین خدا نسبت داده­ اند. بدعت گذاران اساسا دین را قبول ندارند و از دین جز به عنوان نردبان ترقی و پیشرفت خود برداشت دیگری ندارند آن ها تا وقتی با دین کنار می ­آیند که لطمه ­ای به پیشرفت مادّی آن ها نزند، اما وقتی دیدند راه آموزه­ های دینی در مسیری است که منافع شخصی آن ها چنین راهی را بر نمی ­تابد، خود را در سر یک دو راهی مهم می­ بینند. اگر بخواهند همچنان عوام فریبانه دم از دین بزنند، از دنیای خود می­ مانند، و اگر بخواهند به دنیا و ریاست خود بچسبند، در انظار عمومی متهّم به بی دینی می­شوند. لذا برای حل این تعارض دست به تحریف دین زده و با بدعت گذاری، مسیر دین را به همان سویی می­­ کشانند که اهداف دنیایی آن ها قرار دارد. در این صورت به هر دو هدف خود خواهند رسید. 

بدعت گذاران سعی کردند تا ارزشهای اخلاقی و انسانی را هم از جامعه باز ستانند و با خیال راحت جامعه را از هرگونه ارزش های دینی و اخلاقی تهی بینند و در نتیجه کشور پهناور اسلامی را در اختیار چکمه پوشان آمریکایی قرار دهند. جامعه را جهت خارج شدن از تحت ولایت الهی و سر سپردن به ولایت شیطان آماده کرده و خروج از دین را امری طبیعی و حقّ مسلم برای هر انسانی دانستند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.